“Nu sunt elemente care să genereze suspiciunea că redeschiderea sau funcţionarea şcolilor a dus la o creştere a numărului de cazuri. Totdeauna trebuie să ne uităm pe cifre şi să vedem care este incidenţa în populaţia generală, care este incidenţa în rândul elevilor, a cadrelor didactice. În mod evident, în rândul elevilor cifrele sunt mai mici decât în populaţia generală. Este clar că impactul nu a fost negativ. Mai mult, dezvoltarea unor reguli de bună practică igienică, de protecţie individuală în rândul copiilor cred că ajută la controlul pandemiei, (…) iar vaccinarea cadrelor didactice şi a personalului didactic va duce la înlăturarea temerilor privind eventualele riscuri pentru aceştia în ceea ce priveşte interacţiunea lor cu copii”, a declarat Rafila, în cadrul evenimentului “Educaţie remedială pentru copiii vulnerabili – intervenţii directe ca răspuns la nevoile actuale”, organizat online de Salvaţi Copiii România.Mai mult decât atât, medicul spune că şcoala bine organizată, cu reguli clare, nu prezintă niciun fel un risc în ceea ce priveşte infecţia cu virusul SARS-CoV-2.Acesta propune introducerea în orele de educaţie remedială a unor cursuri de consiliere psihologică.

Cu doar o zi în urmă, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a făcut câteva clarificări legate de diferențele apărute între numărul cazurilor de infectare cu COVID-19 din școli, anunțat de minister, și cel de la Direcția de Sănătate Publică (DSP) București. Ministrul a pus, astfel, situația pe seama faptului că este posibil să existe cazuri de infectare în rândul elevilor care să nu fie comunicate unității de învățământ, și care să fie știute doar de DSP.

Nu cunosc. Mă îndoiesc. Mă îndoiesc pentru că este posibilitatea să aibă altă perioadă de raportare. Insist că raportările Ministerul Educației nu sunt greșite pentru că sunt raportate de fiecare școală către inspectorat, iar apoi către minister prin Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România. Și mizez pe responsabilitatea fiecărui director de școală care raportează în mod corect. Sunt 17.000 de școli în România și ele centralizează datele în acest sistem”, a declarat Cîmpeanu, potrivit Edupedu.ro.

“Poate fi și aceasta o explicație, dar oricum 181, 241, sunt 3 milioane de elevi în România, nu sunt diferențe îngrijorătoare”, a afirmat Cîmpeanu.

Vă reamintim că Ministerul Educației a publicat luni, 15 martie, situația epidemiologică în școlișcoli. Mai exact, vorbim despre numărul total de cazuri la nivel național, înregistrate în unități de învățământ, în perioada 8 – 15 martie 2021.

Astfel, potrivit datelor furnizate de MEC, situația arată astfel:

– Număr preșcolari/elevi confirmați Covid-19: +181 (medie 22 cazuri/zi)

– Număr personal confirmat Covid-19: +321 (medie 40 cazuri/zi)

– Număr clase/grupe cu activitatea față în față suspendată ca urmare a cazurilor confirmate: +216

Se constată o scădere a numărului mediu zilnic de infectări, atât în cazul elevilor, cât și al personalului, comparativ cu perioada de raportare anterioară (1-10 martie):

– Preșcolari/elevi confirmați Covid-19: +376 (medie 38 cazuri/zi)

– Personal confirmat Covid-19: +545 (medie 55 cazuri/zi)

– Clase/grupe cu activitatea față în față suspendată ca urmare a cazurilor confirmate: +209.

Cât privește DSP București, instituție care publică zilnic situația cazurilor de infectare din școli, datele arată astfel:

8 martie – 75 elevi infectați9 martie – 57 de elevi10 martie – 3011 martie – 3412-14 martie (weekend) – 4515 martie – 82

În total, vorbim, astfel, despre 323 de elevi infectați cu virusul SARS-CoV-2 în Capitală. 

 

By admin