“Concluziile noastre preliminare sunt că Apple controlează accesul utilizatorilor de iPhone-uri şi de iPad-uri prin intermediul App Store. Cu Apple Music, Apple concurează şi cu furnizori de muzică online. Prin stabilirea unor reguli stricte în App Store care dezavantajează serviciile online concurente, Apple lipseşte utilizatorii de opţiuni mai ieftine şi perturbă competiţia. Acest lucru este efectuat prin perceperea unor comisioane mari pentru fiecare tranzacţie din App Store pentru firme rivale şi prin interzicerea informării clienţilor că există opţiuni alternative”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene responsabil de Concurenţă.

În replică, Apple Inc. a criticat firma Spotify, argumentând că succesul uriaș pe care l-a înregistrat se datorează și faptului că platforma a putut fi accesată de pe IPhone-uri și IPad.

“Spotify a devenit cel mai mare serviciu de streaming muzical plătit din lume și suntem mândri de rolul pe care l-am avut în acest proces. Ei vor acum toate beneficiile oferite de App Store, dar sunt de părere că nu trebuie să plătească nimic pentru asta. Argumentația Comisiei Europene în favoarea Spotify este exact opusul unei competiții corecte” a tranmis Apple, citat de VOA.

Spotify are 356 million de utilizatori activi și 158 de millioane de abonați. Apple Music, lansat mai recent, în 2015, are aproximativ 70 de millioane de abonați, o valoare estimativă, pentru că gigantul IT&C nu a oferit cifre defalcate pe acest segment.  Competitia dintre cele 2 companii s-a intensificat în ultima perioadă pentru că ambele se străduiesc să-și consolideze baza de clienți cu care să obțină supremația pe piața podcast-urilor.

By admin